Wszechstronna dyscyplina sportowa będąca zestawieniem pływania, jazdy na rowerze i biegania.

  • Posted on: 22 October 2017
  • By: addmean
W triathlonie – zawodnik kolejno płynie, jedzie na rowerze i biegnie, a do całkowitego czasu wlicza się również przebranie odzieży sportowej. Przygotowując się do zawodów w trójboju nie wolno zapominać o ćwiczeniach siłowych, sprawnościowych, stabilizujących, rozciągających a także o głównym aspekcie trenowania - tzn. o rozgrzewce. Taką gimnastykę warto wykonać przed każdym pływaniem, treningiem kolarskim i treningiem biegowym . Fundamentalną zasadą triathlon treningu jest, aby główne mięśnie a także stawy były przygotowane na ciężką pracę.
1-12 czerwca Herbalife Susz Triathlon
Author: Giant
Source: Giant
Dzięki poprawnie przeprowadzonym ćwiczeniom podniesiemy swój komfort na początku treningu oraz unikniemy urazów. W chłodne i mokre dni dogrzewkę przed treningiem najwygodniej jest wykonać w domu. Jeśli gimnastyka będzie wykonywana podczas treningu (www.progresstriathlon.pl), to okres jej trwania, powinien być uzależniony od warunków, w jakich ją wykonujemy. Bez dwóch zdań kluczem do sprawniejszego pływania jest praca nad wieloma cechami sposobu wykonania i motoryki pływaka. Jak się okazuje również - link do strony - praca nóg pozwala zdobyć lepszy czas przy takim samym wysiłku. W triathlon treningu należy pamiętać o regularnym trenowaniu mięśni nóg co najmniej dwa razy w tygodniu. W pierwszym okresie treningowym możemy odczuwać, że nasze nogi są twarde i zbite.



Ale bardzo szybko zauważymy, że prędkość pływania treningowego się poprawia. Celem triathlon treningu jest również poprawa sprawności prędkiego wsiadania i zsiadania z roweru. Odpowiednia forma biegania jest również istotnym szczegółem dobrze zaprojektowanego programu treningowego.
Doświadczeni zawodnicy (www.progresstriathlon.pl) wiedzą, że robienie wielu technicznych treningów, prowadzi do błyskawicznej sprawności ale również wielu kontuzji. Dyletantom w robieniu technicznych ćwiczeń biegowych, proponuje się słuchanie swojego organizmu i mądrej kontroli jego reakcji na dane bodźce. Jeżeli przeprowadzamy czynne życie, starając się przy tym pogodzić triathlon ćwiczenia z mnogością pozostałych powinności, warto rozpocząć traktowanie aktywności sportowej tak samo na serio jak odnowę.